2 Ekim 2011 Pazar

olcay / 29 eylül

Sabaha doğru ilk önce direksiyona Uğur sonrasında Bahtiyar geçiyor. 8:30 gibi hem biraz dinlenmek hemde 2. bakımızı yapmak için bensin istasyonun duruyoruz. Kısa süre de sübap ve avans ayarlarını halleden Bahtiyar yine direksiyona geçiyor. Gündüz de Sırbistan' da yolmak çok enteresan değil. Yol üstü pek orman yok, yerleişm yerleride yeni olduğundan bizdeki gibi dışı tuğla kalmış sıvasız evler, binalar çok fazla. Otoyol Sırbistan'da da paralı, 3.50 euro, 11euro, 2 euro birkeç sefer alıyorlar. Otoyol sonrasında Makedonya' ya kadar yaklaşık 170 km'lik gidiş geliş yol var. Kötü bir yol değil fakat yerel trafik olduğundan pek hızlı olmuyor. Hava da artık iyice ısınmaya başladı. Yunanistan' a yaklaştığımızdan sabah şortlarımızı giydik bile. Üsküp'teyiz, sanki ülke akp tarafından ele geçirilmiş gibi; Hoş geldin başbakanımız billboardlarından, acıbadem, medikalpark, tav .. vs vs reklam tabelalarına kadar pek çok türk firması var. Şehirde bir kısım insanların kullandıkları araçlar yeni fakat yaşam hala eski. Öğleden sonra sıcak havada Selanik' e doğru tekrar yola koyuluyoruz. Sınır kapısından hemen önce Hürriyet oteli ve büyük bir kumarhane ilgimizi çekiyor. Akşam üzerine doğru Yunanistan sınırından da çok rahat geçiyoruz. Sınır bölgesi Yunan tarafında yolda gördüğümüz kumarhanenin lüks minibüsleride bekliyorlar. Viyana'dan çıktığımızdan beri doğru düzgün hiç durmadık ve artık Selanik'e yaklaştıkça yorgunluğun etkisi görlüyor. Artık Türkiye' saatindeyiz, Yunanlılar karanlık daha gelmeden önce çekilmişler. Ucuz bir marketten akşam için Birkaç yiyeek Bir şey aldıktan sonra Selanik merkezine doğru trafikte ilerliyoruz. 2 gündür aklımızda olan Paok taraftarı çorbacıya uğramak için sanırım arık geç oldu. Yaklaşık 1300 km'dir yolda olduğumuzdan artık bir an önce dinlenebileceğimiz en azından karavan kamping bulmamız gerekiyor. Artık yaz sezonu da bittiğinden, Selanik çevresindeki yazlık mekanlarda artık kapanmış durumdalar. Bir saatten faz arayıştan sonra kasaba içinde uygun fiyatlı temiz bir yer buluyoruz kendimize. Marketten aldıklarımızla hem biraz atıştırıyoruz hem de bir iki duble yanımızda taşıdığımız rakıdan içiyoruz hep birlikte. Artık günü yatakta kapamak istiyorum.