20 Eylül 2011 Salı

olcay / 17 eylül

Sabah 8'e doğru arka üst güvertede kurduğum çadırı topluyorum, Uğur çoktan kalkıp yanıma gelmiş bile. Bahtiyar'ı sinema salonunda hala uyurken buluyoruz. Hepimiz zorlukla uyuyup, az da olsa dinlenmişiz. 9:30 a doğru limandan ayrılıp Bari içinde kısa bir tura çıkyoruz. Güzel kente benziyor. Biraz dolanıp arabayla yakın plajlara doğru yol alıyoruz ama kimseden pek ses çıkmadığı için otoyola çıkıyorum. Hava oldukça sıcak. Dün gece vakit kaybetmeyelim diye Napoli'yi güzergahtan çıkardık. Otoyol olmasına karşın sağımız solumuz zeytin ve üzüm bağlarıyla dolu. Özellikle üzüm bağları beni mest ediyor. Bir yandan da arkadaki masamızda günlüğümü yazmaya çalışıyorum. Oldukça donanımlıyız, 2 adet bilgisayarımız ve navigasyonumuz var. Hala sabah kahvaltısı yapamadık. Mola için otoyolda bir benzin istasyonunda durduk. Birşeyler atıştırıp, duş olduğunu fark ediyoruz. Duş almak hepimizi yatıştırdı ve keyfimizi yerine getirdi. Teşekkür edip, Roma'ya doğru yol alıyoruz artık. 2-3 saatlik sıcak havadaki yolculuk benzin pompamızı şişirdi. Hiç önemsemiyoruz. Pompanın üzerine bez ıstatıp bırakıyoruz ve durduğumuz yerdeki markete birşeyler atıştırmaya gidiyoruz. Otoyol pizzaları oldukça güzel ama Bahtiyar kabaklı olanını pek beğenmiyor. Benzin otomatiği artık soğumuş, bir de üstüne deodorant sıkıyoruz. Ne yapalım domates almamışız yanımıza :))) Doktorumuz Uğur da yanında getirdiği alkolü yüksek spreyden de sıkıyor. Marşa basıyorum, mevzu tamadır. Yola devam. Motorocular ve karavanlar selam vermeden de geçmiyorlar bizi. Hızımız ortalama 90-95 km. Roma' ya 70 km kadar kaldı artık. Bu akşam ve yarın gideceğimiz Livorno için konuşuyoruz. Roma'dan önce benzin alıyoruz, kendin doldur serviste benzin 8 cent daha ucuz. Litresi 1,597 eur. Autogrill'lerde ücretsiz wi-fi var. Gece 11 gibi Roma'ya ulaşıyoruz. Bulduğumz internet kafeden hotel arıyoruz ama gitiğimiz otel bizi yakındaki başka bir yere gönderiyor. Uğur karavanda, ben ve Bahtiyar odaya yerleşip gece dolaşmaya çıkıyoruz. Dönünce iyi bir duş ve uyku.